רכבים

בשנים האחרונות יצרני הרכבים בכל העולם ביצעו מחקרים רבים כדי לשפר באופן מהותי את איכות הנהיגה ברכבים חדשניים אשר מיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות תוך חשיבה מתמדת על יישום תקני בטיחות כדי להגן על הנהג ועל הנוסעים. לאור זאת אפשר לראות בכבישי ישראל ובכבישים בכל העולם כמות שהולכת וגדלה מיום ליום של רכבים חשמליים. החשיבה על צמצום צריכת האנרגיה, חיסכון כלכלי וצמצום זיהום האוויר הובילו לכך שנהגים רבים שבוחנים כמה אפשרויות של רכישת רכב חדש, מעדיפים לעבור לרכב היברידי ובעיקר לרכב חשמלי. אופציה זו קיימת ברכבים בגדלים שונים, החל ברכבים קטנים ועד ג'יפים ורכבים גדולים שיש בהם שבעה מושבים. 

כל מי שרוכש רכב חשמלי מודע לעובדה שבמסגרת ההיערכות שלו שכוללת העברת התשלומים ליבואן הרכב, עליו לטפל בהפעלת ביטוח מקיף וביטוח חובה על פי הדגם של הרכב החשמלי ובנוסף לכך לטפל בנושא הקמה של עמדת טעינה לרכב חשמלי . מדובר במשימה שאמור לבצע רק חשמלאי מוסמך אשר בקיא בסוג זה של עבודות. הוא בוחן את מיקומו של לוח החשמל הראשי שממוקם בחניה ובהתאם לכך מסייע לבעל הרכב לבחור את המיקום הנכון ביותר עבור הרכב החשמלי. 

רכבים להובלות 

כדי לתת את המעטפת הנכונה יש חשיבות רבה לנושא משקל הרכב. בהתאם לצורך של רכבים שנותנים מענה לענפים תעשייתיים, ענפי החקלאות השונים ותחומים נוספים, מתבצעת שקילה של הרכב כולל התכולה שלו. המגמה היא לבצע שקילה מדויקת כדי שהמשקל המנח לדוגמה על הרכב המסחרי או המשאית יהיה פחות מהרף העליון המותר על פי התקן הישראלי וכך הנסיעה של רכב זה תהיה בטוחה ולא יהיה חלילה מצב שהרכב יתהפך עקב משקל עודף. 

עמדת טעינה לרכב חשמלי 

האופציה הנוחה ביותר היא להקים עמדת טעינה עבור רכבים חשמליים בחצר הבית, אם מדובר בבית פרטי. בעל הרכב מחנה אותו בתוך החניה או בחלק החיצוני הצמוד לגדר החניה ומטעין ללא הפרעה את הרכב במועד הנוח לו. אם מדובר בבניין מגורים, יש להביא בחשבון כמה בעלי חניה בטאבו הם בעלי רכבים חשמליים, או מתכוונים לרכוש רכב כזה. בהתאם לכך מקצים את השטח האידאלי לכך. 

בהתאם להחלטה על המיקום, החשמלאי יבצע את החיבור לקרקע ואת החיבור ללוח החשמל וכך ימתח כבלים מהלוח עד עמדת טעינה לרכב כך שפעולת הטעינה תתבצע בנוחות מקסימלית. 

חיבור חשמלי עבור עמדת טעינה 

יש לוחות חשמל שהם ההספק הוא חד פאזי ולכן יש לתכנן מראש את מועד טעינת הרכב כדי לא להפריע לאספקה הסדירה של החשמל בבית. אם מדובר בבית פרטי, כדאי לבצע את הטעינה כאשר מכשירי חשמל אחרים לא פועלים, כמו לדוגמה מייבש הכביסה או הדוד החשמלי לחימום מים שהם מכשירים זוללי חשמל.

כשמדובר בבניין מגורים שיש בו דיירים רבים, אי אפשר ליצור מצב של הפסקות חשמל בגלל טעינת הרכבים החשמליים. לכן ברוב המקרים מנתבים את זמן הטעינה לשעות הלילה שבהן רוב מכשירי החשמל הביתיים אינם פועלים וכך גם הטעינה תתבצע במלואה וגם לא יהיו הפסקות חשמל.

מעבר לכך במקרים רבים ימליץ החשמלאי לשנות את רמת ההספק של לוח החשמל לתלת פאזי. יש לפנות לחברת החשמל בבקשה לביצוע מהלך זה, לשלם את העלויות וכך ליצור מערך שהוא המתאים ביותר עבור טעינת רכבים חשמליים. 

עמדות ציבוריות לטעינת רכבים חשמליים

מעבר לכך יש אפשרות להטעין את הרכבים בעמדות המותאמות לכך בתחנות דלק ובמיקומים ציבוריים נוספים. זהו פתרון מעולה כאשר נוסעים לנסיעות ארוכות שגומעים בהן קילומטרים רבים. 

מתעניינים? יש לכם שאלות?
צרו איתנו קשר עכשיו!

לחצו לפתיחת קריאת שירות