פרויקטים

התקשרו עכשיו: 097966110

 

מאזני גשר של חברת כרכום בשילוב מערכת בקרה וביקורת לתחנת השקילה בעירית בת-ים

 

carcom kidum 

 

 

 

עלויות פינוי אשפה הן מרכיב חשוב וגדול בהוצאה העירונית. לאחרונה הקימה עיריית בת-ים תחנת שקילה ובקרה במתחם האיסוף העירוני. 

תחנת השקילה החדשנית הוקמה ע"י חברת כרכום בשיתוף עם חברת גלביטל 

למתחם מגיעים רכבי הפינוי ואיסוף האשפה השונים במהלך היום לצורך ריקון תכולתם. 

בתחנת הביקורת המחודשת הותקנה והופעלה ע"י כרכום  מערכת משולבת לבקרת משקל רכבי הפינוי השונים. המערכת משלבת את מערכת השקילה עם מערכת זיהוי וניטור לרכבים ולנהגים אשר סופקה ע"י גלביטל  כקבלן משנה של כרכום.

המערכת מנוהלת ע"י מערכת המידע שפותחה וסופקה ע"י כרכום ומכילה את בסיסי הנתונים השונים ומרכיבי הניהול, הדיווח והבקרה של המערכת. 

כרכום החלה את פעילותה בתחום השקילה ב- 1974. עיקר התמחותה הייתה בתחום מאזני גשר מודולאריים. מאז 1988 מבססת כרכום ומרחיבה את פעילותה באופן ניכר בתחומים רבים במגזרי המשק השונים ואף לייצוא. 

לחברת כרכום יש בית תכנה המפתח מגוון רחב של תוכנות ניהול שקילה למשקלים מסוגים שונים, לתעשייה, למגזרי חקלאות, לעיריות ולמטמנות אשפה. התכנה הינה פרי פיתוח של כרכום עם ניסיון של למעלה מ-40 שנה בתחום. 

המערכת שפותחה עבור עירית בת-ים, מורכבת ממאזני גשר אשר הותקנה בטכנולוגית RFID . טכנולוגיית ה- RFID  כובשת לה עוד ועוד נדבכים במערכות תעשייתיות, מערכות בקרה עירוניות ובמערכות לוגיסטיות שונות. הטכנולוגיה מבוססת על שימוש בתג פאסיבי המשמש לזיהוי האובייקט לזיהוי ומערכת קריאה המותקנת בנקודת ביקורת. 

המערכת הותקנה והופעלה בהצלחה במהלך ספטמבר 2014 בתחנת השקילה של עריית בת-ים. 

 

 

מחצבי אבן - מבצע לוגיסטי מורכב להעברת מאזני הגשר הגדולים ביותר בארץ

חברת כרכום מ.א.מ 88 המתמחה בייצור מאזני גשר סיימה בימים אלו את בניית מאזני הגשר הגדולים ביותר בארץ. המאזניים הוזמנו ע"י חברת " מחצבי אבן" באושרה הסמוכה לנהריה. המאזניים, שאורכם 32 מטר רוחבם 5 מטר ומשקלם כ-100 טון יוצרו בארבע חלקים במשקל של כ-25 טון כל אחד כדי שניתן יהיה להעבירם ללקוח. לפרטים נוספים.

 

 

פרויקט מאזני רכבת ברותם אמפרטרותם אמפרט

מגזר תעשיה: ממשלה | שם הלקוח: רותם אמפרט

חברת כרכום מ.א.מ  השלימה את התקנת מאזני הגשר לשקילת קרונות משא באתר הגופרית של חברת רותם אמפרט באשדוד.
פרויקט שקילה זה הינו בהיקף הפעילות הגדול ביותר שנעשה במזרח התיכון.
כל שלבי התכנון הראשוני נעשו בתאום עם מהנדסי השינוע של חברת רותם ומהנדסי חברת כרכום.
עם סיום התכנון הראשוני עבר המשך התכנון למהנדסים המנוסים של חברת כרכום כאשר ידוע
לכל שכרכום הינה חברת השקילה היחידה בארץ שביצעה פרויקטים לשקילת קרונות משא.
בתכנון נלקחו בחשבון עומסי הקטר  הגבוהים כולל חומר המילוי(גופרית) סה"כ כושר שקילה של 160 טון.
נלקח בחשבון עבודה של ציוד השקילה בסביבה קורוזיבית של חומצת גופרית קשה.
הציוד נשלח מבעוד מועד לטיפול בחומרים עמידים לסביבה קשה כולל המתמרים והחלקים הנעים.
כרכום מ.א.מ שמשתייכת לקבוצת מ.א.מ וינברג הירש (חברה שמשווקת ונותנת שירות לכלי עבודה
מהמתקדמים בעולם )נעזרה לפרויקט הנ"ל בכלי עבודה מאוד מיוחדים בגלל מורכבות הפרויקט.
מיותר לציין שעל מנת לשנע ולהניף ציוד שקילה מסיבי מסוג זה שנעשה בליווי משטרתי צמוד
ומנופים גדולים , היחידים מסוגם בארץ שהצליחו לתת מענה למשקל חריג זה.
חברת כרכום ממשיכה בימים אלו בפרויקטים מאוד מיוחדים וסיימה בהצלחה התקנת 3 יחידות מאזני גשר באתרים השונים של חברת רותם אמפרט הנמצאים בנמל אשדוד.

 

 

פרויקט מאזני רכבת במילוברtn מילובר לוגו

מגזר תעשיה: מרכזי מזון - בעלי חיים | שם הלקוח: מילובר

רשות הנמלים נרתמה לתקנה "עומס מורשה של משרד התחבורה "אף היא למניעת עומסי יתר על גבי המשאיות הנעות על הכבישים, והחלה אף היא בשקילת משאיות ומכולות העוזבות את הנמל.
משקל המשאיות נבדק בשער ומאומת לעומת משקל מאושר ברישיון רכב.
מעבר לסיכון הבטיחותי, הדבר היווה פתח ליצירת תחרות בלתי הוגנת בענף ההובלה כי היו גורמים שניצלו את העדר האכיפה להובלה במטען עודף.
שקילת המטענים מהווה אסמכתא לגבי כמות המטען, אי השקילה יכולה להוות פתח לגניבות מאחר ואין שום מסמך המציין מה היתה הכמות המקורית של המטען.
האכיפה כוללת את כל המשאיות המובילות מטענים אל הנמל, בתוך הנמל ומהנמל.
חברת "כרכום" נרתמה  אף היא למשימה, וזכתה בשל יכולותיה הטכנולוגיות להתקנת מספר מאזני גשר לשקילת מטענים בנמל מספנות ישראל .
מאזני הגשר בנמל מספנות ישראל מורכבים משני מודולים  המאפשרים שקילת הסוס וניגרר בנפרד וקבלת משקל כולל לפי הצורך .בצורה זו ניתן לבדוק עומס מורשה לסוס ולנגרר בנפרד בהתאם למוצהר ברישיון הרכב. במידה והמשאית חורגת ממטען מורשה, מתקבלת התראה / חסימה במערכת ומטופלת בהתאם. בנוסף פיתחנו תכנה ייחודית המאפשרת מאפשרת מעקב בזמן אמת אחר הטיפול בסחורות מרגע הגעת האנייה ועד ליציאת המשאיות עם הסחורה משטח הנמל.
התכנה מאפשר הפקת תעודת משלוח המשלבת צילום תכולת החומר במשאית המבטיח שהחומר הנכנס או היוצא מהמפעל הנו החומר הנכון, כדי למנוע טעויות אנוש אפשריות הקורות מפעם לפעם. כמו כן
תעודת משלוח הכוללת תמונה מהווה אסמכתא שהמשאית השקולה הנה אכן  המשאית הנכונה, מהווה בקרה טובה יותר על המשאית הנכנסת והיוצאת מהמפעל. הלקוח מקבל תעודת שקילה מצולמת המונעת ויכוחים אפשריים הקורים מפעם לפעם.
בזמן השקילה, ניתן לעקוב אחר מיקום המשאית במקום הנכון, כלומר שהגלגלים   לא מחוץ למאזניים, עובדה הגורמת לזיוף בשקילה.
לנוחיות הלקוח  מאפשרת התכנה מעקב הלקוח באתר האינטרנט של הנמל מרגע ההזמנה עד קבלת הסחורה.

פרוייקטים מילובר

 


מאזני גשר לאפריקה

חברת  כרכום מ.א.מ  היצואנית  הגדולה ביותר בארץ לקיטים להרכבה עצמית של מאזני גשר . מתאימים במיוחד לחברות תשתיות גדולות מאוד ברחבי העולם.
הניסיון הרב שיש לחברת כרכום  בתחום התעשייה הכבדה מהווה יתרון גדול
לחברות  הגדולות.
חברת כרכום  משתמשת בחומרים ובאמצעים באיכות גבוהה מאוד כך שלאחר התקנה כמעט ולא נדרשים  לשרות והמאזניים מספקים  מענה  רציף במשך כל ימות השנה.
הקיט מסופק מסודר וכולל הוראות התקנה והרכבה מאוד ברורים ויעילים.
במידת הצורך ניתן לקבל תמיכה מהארץ בשפות נוספות: אנגלית, ערבית, רוסית.
לקיט מצורפת תוכנה לניהול  מאזני גשר , לאחר ההתקנה ניתן לספק שרות ע"י השתלטות דרך האינטרנט.
הקיט חתוך וצבוע על כל חלקיו . בסיום מועבר למכולה מוכן להעמסה.
מחיר הקיט מתאים לכול כיס וחוסך כסף רב לחברות שצריכות להתחשבן  מול קבלת חומרים יקרים.

 

פרוייקטים מאזני גשר אפריקה 2פרוייקטים מאזני גשר אפריקה 1

 

 


פרויקט שדרוג מערכות שקילה בבלגיה

המשימה הייתה, החלפת 7 ראשי שקילה קיימים בראשי 4000C + אספקת תוכנת Hotkey, במסוף המטענים של חברת ק.א.ל בליאז' בלגיה לצורך חיבור המאזניים למערכת E.R.P מבוססת לפריוריטי.
צוות מערכות המידע של ק.א.ל, בדק תוכנות "מדמה מקלדת" של מספר חברות שקילה והגיע למסקנה חד-משמעית שרק תוכנת Hotkey שפותחה בבית התוכנה של כרכום מ.א.מ, מדמה הכנסת נתונים ע"י מקלדת בצורה מושלמת ואמתית.
המאזניים במקום, משולבים במערכי מסועים מתוצרת "Schenck" אשר הותקנו בתקופות שונות במהלך 25-30 שנים.
עם תחילת העבודה, התברר שחיווט ראשי השקילה הקיימים מוזר ולא אחיד (צמות של 4, 6 ואף 8 זוגות) נאלצנו לרדת כמה פעמים לבורות המאזניים, לאתר כרטיסי תאום ולפענח מה כל כבל.
חוסר האחידות בכבלים הוא תוצאה של דורות שונים של מאזניים והמתמרים היו בעלי עכבות שונות מאלו שבשימוש סטנדרטי.
ראשי השקילה הקיימים, לא אפשרו לנו לפענח את כבלי המתמרים כי החיבורים לא סטנדרטיים/לא מוכרים וללא תיעוד.
צוות כרכום, פתר את כל הבעיות הטכניות במקום ולאחר ההפעלה, התבקשנו ע"י אנשי
 ה IT במקום לדאוג לשינוי בצורת הפעולה של תוכנת ה Hotkey, דבר שנעשה מידית ע"י השתלטות  מרחוק של בית התוכנה של כרכום.

 

 

פרויקט תוכנה - אוגרנית בדגני אלון

מגזר תעשיה: חקלאות | שם הלקוח: דגני אלון

במהלך השנים זיהו אנשי "כרכום מ.א.מ", דרישה למערכת אגירת נתוני משקל עצמאית  ממכלים. הדרישה הראשונית הייתה מצד לולנים שלא רק שרצו לדעת את משקל התערובת במיכל לצורכי התנהלות שוטפת, אלה ביקשו מעקב ורישום אוטומטי של מילוי התערובת במכלים.
בחוות הלולים ברחבי הארץ נוהגים להשתמש במכלי תערובת עשויים פח, בעלי רגלי מתכת בתכולה של 7-17 טון.
מכלים אלו מתמלאים בשגרה ע"י מכליות המגיעות ממפעלי ייצור התערובת ופורקות את התכולה לתוך המכלים בעזרת לחץ אוויר.
הבעיה היא שלא תמיד מתאפשר ללולן להיות נוכח בעת פריקת התערובת, דבר שגורם לוויכוחים בין הלולן לבין הספק לגבי הבדלים בין המשקל שסופק ע"פ תעודת המשלוח, לבין המשקל שסופק בפועל.
ההבדלים נובעים בד"כ משאריות הנשארות דבוקות בדפנות משאית האספקה ולא מגיעות למיכל הלול.
חברת כרכום מ.א.מ התגייסה לחיפוש פתרון יעיל  לבעיה זאת שגורמת לחוסר נעימות ולהפסדים כספיים גדולים מאד.
לאחר פיתוח וניסיונות של יותר משנה, פותחה מערכת "אוגרנית" הנותנת פתרון מושלם לפיקוח וניטור משקל התערובת במיכל.
הפתרון מורכב משני חלקים, האחד הוא מערכת שקילה המותקנת מתחת לרגלי המכל ומתחברת לבקר שקילה בעל תקשורת מיוחדת.
החלק השני בפתרון, הוא חיבור כל 2 בקרי שקילה של מכלים למערכת "אוגרנית" .
בבסיסה של "אוגרנית"  צג מגע, המאפשר הכנסת נתונים וניווט בין תפריטים.
כל מילוי או ריקון של המכל, נרשמים בזיכרון המערכת כולל תאריך ,שעה וגרף .
ל"אוגרנית" יכולת אגירה של לא פחות מ 300 שקילות.
ל"אוגרנית" יכולת להתחבר לענן אינטרנט ולקבל  נתוני שקילה ע"י לסמארטפון.
בהמשך התברר שגם רפתנים זקוקים למערכת אגירת משקל למכלי החלב במחלוב, דבר שמאפשר להם בדיקת התאמה של כמויות החלב אותן שלחו בפועל, מול התעודות שהופקו במחלבות.

 

פרוייקטים אוגרנית דגני אלון

 

 

 

 

השאירו פרטים ונשמח לייעץ ולענות לכם על כל שאלה

אשמח לקבל עדכונים והצעות מיוחדות